belépés∆

Invasion of the Neptune Men (Uchuu kaisoku-sen) (1961)

Invasion of the Neptune Men

Ha ránézünk ennek a filmnek az iMDB-s adatlapjára, igen hamar szembetűnik az 1.7-es átlag és a 41. helyezés a valaha készült legrosszabb filmek listáján. Adódhat a kérdés, hogy vajon tényleg ennyire borzasztó-e a produkció, avagy valami félreértés történhetett? Egyértelmű választ nehéz adni, ugyanis a film valóban rossz, de nem azért, amiért ennyire lehúzták és nem annyira, mint amennyire lehúzták.
 
A rengeteg alacsony pontszámot az amerikai sci-fi rajongóktól zsebelte be a produkció, ráadásul a Mystery Science Theater 3000 nevezetű brigád még jól ki is karikírozta az egészet, ami abból állt, hogy átszinkronizálták és különféle poénosnak szánt kommentekkel látták el, ahol csak lehetett. Hogy mire ez a nagy gyűlölet? Természetesen annak szól, hogy a fanatikus sci-fi rajongók sci-fi-ként értékelték Ota Kouji munkáját, holott az sokkal inkább csak egy sci-fi köntösbe csomagolt kommunista gyerekfilm. Ez már gyakorlatilag a legelső képsorokból ki is derül, amikben a még kölyökképű Sonny Chiba tart oktatást egy csapat lurkónak. Innentől kezdve pedig egy gyakorlatilag csak gyerekfejjel (azzal viszont valószínűleg nagyon is) értékelhető sztorit kapunk, amiben a lurkók bejáratosak a titkos laboratóriumokba éppúgy, mint ahogy simán magukévá tehetik az amerikai tudóstól ajándékba kapott spéci detektort, valamint kedvükre bölcselkedhetnek arról, hogy a felnőttek mennyire szeretnek háborúzni.
A sci-fi rész a világon semmi eredetiséget nem tartalmaz, sőt, gyakorlatilag ugyanaz, mint néhány évvel korábban a zseniális Honda Ishirou The Mysterians-a volt, azzal a különbséggel, hogy minden sokkal gagyibb benne, nincs óriásrobot és a látszólag ismeretlen szuperhősről sem tudunk meg túl sokat. Persze ez utóbbi csak a tudatlan nyugati embernek hiba, akkoriban Japánban bevált húzásnak számított. A tokusatsu felettébb mókás, főleg a robbanások, amik legtöbbjénél nem maketteket használtak fel, hanem a háborús archív felvételekből válogattak össze képsorokat, így került bele a hírhedt „Hitler épület” is.
Aki nem tudja értékelni a kommunista ideológiájú, nevelő szándékú gyerekfilmeket, az kerülje el minél messzebbre ezt a sztorit (csak azt a jelenetet ne hagyja ki, amiben a még kissé bizonytalan mozgású Chiba szép sorban lekaratézza az idegeneket), mert csak felidegesíti rajta magát. Aki színvonalas retro sci-fi-t keres, az is inkább máshol, elsősorban a már említett The Mysterians-nál próbálkozzon. Akit viszont érdekel, hogy mi is ez a produkció, aminél propagandistábbat még a szovjet rezsim sem tudott volna készíteni, az remekül fog szórakozni rajta. A kiskölykök úttörődala a misztikus „Iron Sharp”-ról, a röhejesen béna földönkívüliek, a mindent megtaláló, mindent megoldó és mindent tudó gyerekek, valamint a fiatal Sonny Chiba együttesen igazi, „guilty pleasures” (magyarul nagyon hülyén hangzik, nem fordítom le) szórakozást nyújtanak. A színvonalról pedig mindent elárul, hogy a Ota Kouji-nak ez az egyetlen film szerepel az életművében rendezőként.

eredeti cím: 宇宙快速船
iMDB


Trailer
 

A hozzászólás nem engedélyezett, regisztráció és bejelentkezés szükséges.

Cikkek találomra

A pofonok földje - Kung Fu Hustle (2004)

A pofonok földje - Kung Fu Hustle (2004)

  1940-ben Shangai utcáit a kíméletet nem ismerő “baltás banda” uralja. Erőszakosan, és kegyetlenül teszik rá a kezüket mindenre ami még több pénzhez és hatalomhoz juttathatja őket. Csupán a szegénynegyedek lakói élhetnek továbbra is békés (ámde...

Roy Cheung Yiu-Yeung

Roy Cheung Yiu-Yeung

Roy Cheung Yiu-Yeung (张耀扬)Cheung Yiu-Yeung 1964 (más források szerint 1963) július 20-án született Hongkongban. Gyerekkorában Bruce Lee-t tartotta példaképének, de nem törekedett sem arra, hogy színész, sem arra, hogy harcművész legyen. Tanulmányai befejezése után modellként...

Bounce KO Gals (1997)

Bounce KO Gals (1997)

 IMDb A film a japán tinédzser-prostitúcióval foglalkozik. Az első felében nem igazán akart kiderülni számomra, hogy valami dokumentarista filmet akar a rendező, vagy sztorisat, amit nem kell annyira komolyan venni. Végül az utóbbi irányába tolódott...

Audition (Ôdishon) (1999)

Audition (Ôdishon) (1999)

Takashi Miike neve általában garancia rá, hogy a film mellé társított "kizárólag felnőtteknek" logó nem csak amolyan álszent túlkapása a cenzúrának. Nem kell csalatkoznunk az Ôdishon esetében sem, bár megdöbbentő lehet, hogy amit az első...